15.e november

3 dagar kvar till inflyttning. Bara nybörjare sysslar med packning redan i detta stadium, eller? Efter lite påtryckning fick jag veta att våra flyttkartonger försvunnit någon stans i all röra men ännu finns gott om tid att skaffa nya.

Vi har inte riktigt haft tid (och insikt om leveranstider) att bestämma vitvaror så i dagsläget saknar vi kyl, frys, diskmaskin och torktumlare. Även diskbänk faktiskt men den är i alla fall beställd:-) Soffan är försenad och köksbordet är på tippen. Det fixar sig säkert för det brukar det ju göra. Dessutom påminner gammelmormor mig om hur dom hade det förr, rena lyxen för oss alltså, finns ju både kylväskor och vi har varm go golvvärme att sitta på:-)

Idag har jag, mamma och gammelmormor varit och städat. 3 sovrum, klädkammaren, tvättstugan och köket tog vi. I den mån det går, det står ju en kap och girsåg inomhus och skräpar ner. Joakim jobbar med att sätta smygar och lister just nu.

Alla väggar är färdigmålade. Måste dokumentera en av de få gånger jag hjälpt till vid huset. Är annars mest med barnen förstås men kul att vara delaktig!
43425-177

Längst upp får Joakim ta tycker jag
43425-176

Dörrarna på plats
43425-173

De 2 badrummen  och tvättstugan får runda fönster *gillar* Naturligtvis ska fodret runt dörren målas vitt.
43425-172

Vardagsrummet färdigmålat. Är så nöjd med färgen som heter She-Take
43425-170

Vi städar i tvättstugan....
43425-175

.... och i köket.
43425-174

Kommentarer
Postat av: Anna

Fönster till toaletten? Why? Vill man inte att det ska vara ett privatrum därinne?

2006-11-22 @ 13:33:24
Postat av: Sussie

Nej man vill bjuda in alla man känner och så när nån ska gå på toan ställer sig alla och glor in:-)

Det är ett frostat glas, inget man ser igenom alltså...

2006-11-24 @ 13:31:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback