4.e november

Igår kopplades strömmen på till huset  på och idag kopplades golvvärmen på.

Joakim har hämtat ut all färg. Jag inte alls säker på att vi valt rätt färger, det är jag inte förrän det är uppmålat och klart. Det är SÅ svårt att välja färger till ett hus man inte bor i eller ens har sett möblerat. Och att köra bara vitt som varit det enklaste tycker jag funkade inte lika bra för Joakim. Vi har kommit överens men jag har ingen aning om om det blir bra i slutändan så är lite nervös just nu, betyder ju en del för slutresultatet.

Vi har bestämt att vi flyttar in om 2 veckor så får det vara så klart/ofärdigt som det är just då. Det är en _hel_ del kvar att göra. 

På bilden jobbar elektrikern med något jämte proppskåpet.
43425-159

Tvättstugan.  Grejerna börjar komma på plats. Rörmokaren kommer då och då och fixar med sitt. Vissa saker har ändrat sig med tiden så riktigt så här skulle det inte ha sett ut men det funkar ändå. I hålet ska såklart tvättmaskin och torktumlare stå. I skåpet till höger finns slangen till centraldammsugaren.
43425-160

Här har inte hänt något sen sist, det är inte fogat ännu. Är så nöjd med valet av kakel.
43425-161

Joakim har satt fönstersmygarna.
43425-162

Första väggen som målades var en fondvägg i Olivers rum. Jag är nöjd med resultatet, en fin blå. Resten av väggarna blir ljusblå.
43425-164

Är inte lika säker på denna färgen... Har inte sett det på riktigt men på kortet ser det verkligen, verkligen jätterosa ut. Resten ska vara ljusrosa.
43425-163

Kommentarer
Postat av: AnnaPanna

Som den RosaÄlskande människa jag är så tycker då jag att valet av rosa var HELT rätt. Samma gäller kaklet. Sååååå "schnyggt"! Va ni är duktiga båda två.

2006-11-07 @ 23:21:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback