8.e september

Vilken ahaupplevelse! Idag när jag hälsade på kände jag hjälp, vilket hus!! Man tycker det går långsamt (J jobbar ju själv), jag har svårt att föreställa mig genom att se på ritningar, det är hela tiden 2 steg framåt och alltid 1 bakåt men idag förstod jag, det kommer bli kanon!! Vilken duktig man jag har som har kunnat rita huset, få ihop det så att proportionerna stämmer, att allt blir klart i tid, att elektrikern kan komma fram osv. Det är hur roligt som helst just idag :-)

Vi har en duktig elektriker. Han kommer med tips och råd och respekerar våra val. Igår satte dom över 100 kontakter i huset. Det kommer sitta 60 spottar i taken. Lite mer än jag hade gissat på förstås:-)

Vi hoppas ännu kunna flytta in någon gång i oktober. Återkommer om det lyckas:-)

Ett par av kontakterna
43425-121

Över alla fönster sitter kontakter. Vi har plats för adventsstjärnor precis som jag ville:-)
43425-122

Halvväggen i köket är på plats. Bakom den ska spisen stå. Framför kommer matplatsen.
43425-123


Kommentarer
Postat av: FinlandsSofia

Hej, kikar in igen :)
Det är jättesmart med kontakter över alla fönster, det har vi också satt. Det är bara i duschrummet och bastun vi inte kommer att kunna ha adventsstjärnor *s*
Visst blir man imponerad av dom som förstår sig på det här med byggande, helt otroligt är det. Du har verkligen en duktig man!
Vi ska också ha en halvväg med spis bakom förresten :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback