3.e augusti

Väggord är en trend jag hakar på, det är personligt och roligt! I vardagsrummet hjälpte mig min snälla svärmor Eva att göra denna Carpe Diem idag. Nästa projekt ska jag göra själv, det ska bli alfabetet i Olivers rum. Jag tycker om att ha personliga saker på väggarna istället för tavlor som görs i massupplaga. Barnens teckningar, fotografier eller  väggord är roligt just nu.

image236

Man (tex jag) hade kanske kunnat tro att arbetstakten lugnat ner sig nu när vi bott i huset ett tag men ack nej, det pågår full aktivitet oavbrutet. Olika mycket förstås men nu är det mycket. Joakim bygger igen altanen, det blir jättefint och det kort kommer inom kort. Han borrar också i berget för att spränga bort några bitar och göra vår väg bredare. Vi har tagit ner en massa träd och buskar och fått hjälp av svärmor och gammelmormor med det. Min mamma klär om möbler och syr till barnen. Vi håller alla engagerade:-)


Kommentarer
Postat av: Cookiekakan

Fint! Men jag har hellre tavlor i icke massproducerad upplaga ;-)

2007-08-04 @ 12:02:53
Postat av: MiaMaria

Snyggt! Har tänkt göra något liknande i min pysselhörna när den blir klar :)
Såg på bilderna att det var någon sorts matta under stolen i kontoret med blommor på. Vad är det för någon och var har ni köpt den?

Postat av: Uffe i Västerås

Grattis och lycka till i det fantastiskt härliga bygget! Jag förstår att det varit ett arbetsamt år.
Men försök att njuta nu när allt är färdigt!
Förresten, har du några hundar nuförtiden?
Carpe Diem
Uffe

2007-08-16 @ 13:40:03
Postat av: Sussie

Mattan på kontoret är från Ikea.

2007-08-22 @ 21:25:06
URL: http://bygg.blogg.se
Postat av: Sussie

Tack Uffe för ditt inlägg. Jag har
bägge hundarna kvar men har lite delad vårdnad om dom. Då Ida blev stendöv blev hon rädd för barnen så hon bor mest hos min mamma. Emma delar jag med Joakims mormor.
Hundintresset är inte borta, det bara vilar lite för det har kommit så mycket annat som tar tid och engergi som mitt jobb, makens firma, 2 barn och husbygge.
Egentligen hade dom kunnat bo här med oss, alla fall Emma men dom har det faktiskt bättre där dom får alla uppmärksamhet och blir ordentligt bortskämda. Men suget kommer oftare o oftare:-)
Hur har du det själv?

2007-08-22 @ 21:31:52
URL: http://bygg.blogg.se
Postat av: Uffe

Det är bra med mig!
Jobbar 3 dar i veckan och ledig torsdag-söndag.
Jätteskönt! Jag började ta ut en del av pensionen
när jag blev 61 i mars i år. Blir troligen helpensionär när jag blir 62.
Vi har 6 tikar nu. Siri är snart 12, och den yngsta, som är B/T, är 7 månader. Annars är jag engagerad som handler, vi ställer ut de 2 yngsta. Men jag har inte något uppdrag i klubben längre.
Ha det bäst!
Kramar
Uffe

2007-09-20 @ 23:56:39
URL: http://biphome.spray.se/ulves/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback