6.e juli 2009

Det är ganska exakt 1 ½ år sedan jag senast uppdaterade bloggen. Lite har det allt hänt sedan dess, finliret som jag skrev om då. Det är ju det som är det roliga! Och det får ta tid.

Projekt
Förra sommaren gjorde vi baksidan. Där låg allt tegel från gamla huset då vi rev det. Teglet flyttades runt för att jämna ut marken, det kom jord och till sist en färdig gräsmatta på rulle. Det var förra sommarens största projekt. Lyktstolpar kom också upp längst vår väg upp till huset. Ett fönster till har kommit in i vårt sovrum. Det är nästan alltid något projekt på gång. I källaren finns nu en snickarverkstad där Joakim har sitt eget krypin, det var vårens projekt. I den får han vara ifred med hammare och spik, med att elda i pannan, snickra och ibland kanske ta sig en whiskey som jag kom på honom med en gång!

I sommar har barnen fått sin koja. Ja en koja skulle det bli men det bidde en riddarborg. Projekten har en tendens att svälla. När han stod där och jobbade tyckte han utsikten var så fin så han byggde ännu en altan där. Och det passar jättebra med gungor under, och en hängmatta fick jag i morsdagspresent som hänger där. Berget har spolats rent och baksidan är mycket ljusare. Vi har fått 4 stora snygga krukor och spaljé vid vår uteplats för att få en mer ombonad känsla. Barnens rum målade jag om för några veckor sedan.

Nu är det bara roligt att hålla på, det är inget måste med det finns många ideer och mycket vilja. Joakim har inte kvar sin firma utan jobbar nu som yrkeslärare så nu är det kul att snickra när man kommer hem säger han.

Det fattas en del bilder ser jag så jag ska knäppa lite på riddarborgen och på barnens rum och snart uppdatera igen.

Huset från framsidan
Hela framsidan mellan vägen och huset håller just nu på att rensas rent från ogräs. Jag vet precis hur jag vill att det ska se ut. Ska bara känna efter först om vi har kraft, lust och pengar att förverkliga det i höst.


Uteplatsen
Krukorna har eleverna på skolan gjort med hjälp av sin duktiga lärare:-) Spaljén har Joakim snickrat. Jag har planterat massor, säkert för många saker men för att se vad som tar sig. Sedan jag tog denna bilen har det växt mycket och jag har bland annat ett gräs som täcker drygt halva spaljén. Det finns en clematis, en klängros, humle och vildvin. Ska rensa sen och se vad som ska vara kvar nästa år. Gräset älskar jag. Utemöblerna köpte vi på Plantagen.


Vila
Denna gjorde Joakim för ca 1 ½ år sedan. Den fanns med i tanken redan då han ritade huset.


Sovrum
Överkastet hittade jag för länge sen och i år fick jag det i födelsedagspresent.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback